Social Icons

2014(e)ko azaroa 27, osteguna

7. Saioa

7. Saioa - 2014ko azaroaren 27a 

 Saio honetan, irakaskuntza gurpileko azkeneko gaiak aurkeztu dira. Bideoen eta powtoonen erabilera nagusitu da aurkezpenetan, beraz, aurkezpenak nahiko azkarrak izan dira. Hona hemen talde bakoitzaren ideia interesgarriena!

1. Taldea – Manereo Aprendizaje Estratégico y TICs (Eider Reta, Markel Rios, Mikel Rodriguez eta Itziar Rodriguez)


 Zaila egin zait testu guztia irakurtzea, baina ikusi dudan guztiagatik alfabetizazioaren bost dimentsioak nabarmendu nahiko nituzte. Nire ustez, dimentsio instrumentala, kognitiboa, komunikatiboa, akziologikoa eta instrumentala aintzat hartzea guztiz egokia da, hezkuntzaren helburu gorenari laguntzen diote eta: IKASLEEN GARAPEN OSOA 


by Maria Menoyo

 2. Taldea- + ke 1x1 (Amaia Santamaria, Gorka Santamaria, Andrea Seco eta Naia Zubiarrain) 


 Ideia aipagarria: Eskola 2.0 

Bideoan primeran azaldu duten bezala Eskola 2.0 proiektu bat da, IKTak eskolan integratzea helburu duena.  Era berean, eskolak teknologia arloan jasandako garapenei egokitzeko eta hurbiltzeko asmoarekin ere aplikatu da proiektu hau. Hala ere, uste dut proiektu honen heleburua ezin hobea bada ere, praktikan jartzean porrot itzela suposatu duela. Ni praktika aldian zehar eta nire ikaskideen izan ditudan elkarrizketen arabera, ikusi dut proiektu hau aurrera eramateko baliabide materialak baino ez direla eman eta irakasleek ez dituztela software gehienak kontrolatzen eta arazo digital baten aurrean ez dakite nola jokatu. Hori dela eta, uste dut proiektu honen akats garrantzitsuena irakasleen formakuntzan aurkitzen dela. Halaber, gehien harritu nauena zera da: ikasgelan IKTak erabiltzea modu guztiz pasibo batean (gaiak liburutik irakurri ordez, proiektoretik irakurtzea, esaterako). 


http://2.bp.blogspot.com/__Wd-kb08PXg/S5Zo6nmDAqI/AAAAAAAAAYg/y9AAF6t81zc/s1600-h/layout_set_logo.gif tik berreskuratua.

 3. Taldea – Gaitasun Digitala (Ziortza Sagasti, Aiala Salceda, Olaia Sanchez eta Haizea Ruiz de Loizaga) 


1. taldean bezalaxe, oso zaila egiten zait ezertaz ohartzea, uste dut behintzat azalpentxo bat beharrezkoa litzaketela gaiaren nondik norakoak ulertzeko. Hori dela eta, eta bideoaren abiadura dela eta ezinezkoa zait ideia bat ere aipatzea. Horrexegatik, puntu honetan Powtoonen erabileraz hitz egiteko erabiliko dut. Powtoon oso tresna erakargarria iruditzen zait, software librekoa delako eta marrazki ugari txertatzea ahalbidetzen duelako, mugimenduarekin gainera. Hala ere, uste dut egokiagoa litzatekela haurrekin ikasgelan erabiltzeko, unibertsitatean gai bat azaltzeko informalegitzat hartzen dut. Hona hemen Powtoon programako tutoriala:



4. Taldea – Praktika onak (Eider Martinez, Junkal Susperregi, Iñaki Tavera eta Tatiana Terrón) 


 Ideia aipagarriak: Internetak eskolak aktiboak, konstruktiboak, kolaboratzaileak, berariazkoak, dialogikoak, pertsonalizatuak eta erreflexiboak izatea baimentzen du.

Ideia hau gehien gustatzen zaizkidanetarikoa da, uste dudalako hezkuntza berritzaile baten oinarrizko printzipioak aipatzen dituela. Ni noizbait lortzen badut irakaslea izatea zera nahi dut irakaseengan: parte hartzea, euren aurreideietatik abiatuz ideia berriak integratzea, taldean ikastea, helburu jakin batzuk betetzea, ekintzak errealitatearekin kontaktuan egotea, elkarrizketen bidez ideak partekatzea eta norberak bere ikasketa prozesuaren gainean hausnartzea. 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Informtica1.jpg -tik berreskuratua.


 5. Taldea – TIC-TAC (Iraitz Zarraga, Leire Zabala, Xabier Zarraga eta Amets Zarraga)


 Ideia interesgarria: TIC – TAC


TIC eta TAC ezberdintzearen ideia oso interesgarria suertatu zait. Izan ere, TIC “Tecnologías de la Información y las Comunicaciones” delakoari egiten dio erreferentzia (gure irakasgaia), baina TAC, aldiz, “Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento”. Nik, nahiago dut hemendik aurrera TAC kontzeptua erabiltzea. Izan ere, TAC-ak bilatzen dutena zera da: TIC-ak erabiltzea hezkuntza sistema hobetzeko, eta ez soilik modu instrumental batean. Baina, helburu gorena Alaitzek klasearen bukaeran aipatu dituen TEP-ak izan behar dira, hau da, “Tecnologías para el Empoderamiento y la Participación”. Kontzeptu honen barnean Web 2.0 kontzeptuak zentzua hartzen du. Izan ere, erabiltzaileek euren artean lankidetzan aritu daitezke komunitate birtual bat osatuz.

By Maria Menoyo

 6. Taldea – Horizonte Txostena (Unai Valtierra, Nerea Velasco, Cristina Yélamos eta Germán Vazquez) 


 Ideia interesgarria: IKTen sortzaileak zergatik ez dute teknologietan oinarritutako hezkuntza euren seme-alabentzako, komunikazioa, erlazio inpertsonalak eta sormena kaltetzen dutelakoan? 

Nire ustez, muturreko metodologiak (teknologiak ez erabiltzea edo gauza guztietarako erabiltzea) ez dira egokiak. Gogora dezagun “Bertutea orekan dago”. Beraz, IKTak euren neurrian erabili behar dira: zerbaiterako mesedegarriak suertatzen bazaizkigu aprobetxa ditzagun edo, aldiz, oztopoa baino ez badira baztertu ditzagun.

Hona hemen talde honek bere gaia laburtzeko egin duen argazkia:

https://lh3.googleusercontent.com/oAt0aAdIphue5Zde4NklMyQWWH0JGP604mIZk64NuDpH6_kQvF3dIHUWiTutsqzL_xRmrK8CHpsznmMCa7ri-ExkVllvDQB_Q2UyiBvRPM4ayM3-6-jbfiBwO5lyzcHZLw-tik berreskuratua. 

 

 EBALUAZIOA: 


  • Alde positiboak: 
    •  Denbora errespetatu da. 
    •  Ikus-entzunezko baliabide ezberdinak erabili behar dira. 
  • Hobetzeko proposamenak: 
    •  Gelakideok aurkezpenak egiten direnean gelara joatea eta adi eta isilik egotea. 
    • Norbaitek bere iritzia ematen duenean entzutea eta ez molestatzea. 
    • Klasean parte-hartzea, zalantzak plazaratuz eta ikaskideekin eztabaidatuz.

0 iruzkinak:

Argitaratu iruzkina

 
Blogger Templates